Skąd wynika potrzeba wdrożenia nowego rodzaju systemów?
- Konieczność opanowania zwiększającej się ilości dokumentów i spraw
- Reakcja na nowe formy komunikacji (email, serwisy www)
- Gromadzenie informacji w różnej formie (pisma, emaile, pliki, kalendarze) w rozproszonych lokalizacjach powoduje trudności z ich odszukiwaniem
- Informacjom brakuje wspólnego mianownika
- Rozproszenie i zwiększona mobilność pracowników
Jakie są podstawowe wymagania dla systemu DMS?
- Udostępnia wygodny, dostępny interfejs wprowadzania informacji i przetwarzania dokumentów
- Udostępnia mechanizm konfigurowania ścieżek obiegu dokumentów (workflow)
- Umożliwia szybki dostęp do gromadzonych danych poprzez przynajmniej dwa równorzędne wymiary: kontrahent i sprawa
- Udostępnia informacje o wszystkich szczegółach związanych z obiegiem
- Wspiera pracę grupową – wymianę informacji i zadań
Najważniejsze cechy systemu eDokumenty
- Interfejs www klasy RIA (Rich Internet Application) wykonany w technologii AJAX – szybki i prosty w obsłudze
- Zaawansowana czterowarstwowa architektura – skalowalność, łatwość rozbudowy, dostęp poprzez API w technologii WebServices
- Moduł workflow zgodny z BPMN – możliwość modelowania procesów biznesowych poprzez wbudowany graficzny modeler
- Bogata wbudowana funkcjonalność oraz bardzo duże możliwości kastomizacji
Funkcjonalność dla Uczelni
- Wydajna i zaawansowana obsługa kancelarii, sekretariatów katedr i innych miejsc wpływu dokumentów
- Obsługa elektronicznego obiegu dokumentów – ad hoc oraz workflow w dowolnym zakresie np.:
- Faktury
- Wnioski urlopowe
- Karty obiegowe
- Kontrola i wersjonowanie załączników do dokumentów, śledzenie historii zmian
oraz wiele innych m.in.:
- Integracja z zewnętrznymi systemami (ERP, uczelniane, systemy kontroli wydruku)
- Obsługa archiwum zakładowego
- Obsługa rejestrów i spraw (np. umów, projektów, powiązanych dokumentów)
- Obsługa kalendarzy (możliwość synchronizacji z urządzeniami mobilnymi poprzez SyncML)
- Obsługa email (poprzez protokół IMAP) – nie wyklucza korzystania z poczty z innych źródeł (webmail, smartfon, tablet)
Zalety systemu eDokumenty
- Przejrzysty i zrozumiały dla każdego pracownika interfejs użytkownika – Rich Internet Application
- Nowoczesna architektura i webowy interfejs – AJAX
- Bardzo duże możliwości kastomizacji – XML
- Zaawansowane możliwości integracji z innymi systemami (zapis, odczyt poprzez API – SOAP)
- Wiele dodatków: kalendarze, komunikator, dyskusje, harmonogramowanie metodą Gantta, OCR)
- Otwarte i skalowalne technologie: PostgreSQL, Apache, PHP (możliwość wyboru platformy OS)
Dodatkowe korzyści
- System informacyjny umożliwia wprowadzenie na uczelni nowoczesnych sposobów zarządzania i współpracy
- Wsparcie współdziałania poszczególnych zespołów badawczych i osób kooperujących
- Przeciwdziałanie wypieraniu się swoich działań (ang. non-repudation) zagwarantowanie odpowiedzialności użytkowników za swe czyny podejmowane w ramach czynności służbowych
- Wsparcie zarządzania systemem ISO
- Wiele innych…
Zapraszamy do współpracy wszystkie uczelnie zainteresowane wdrożeniem tego rodzaju systemu jak również wykorzystaniem systemu do celów edukacyjnych. Wdrożenia realizujemy z naszymi partnerami technologicznymi od lat pracującymi w branży szkolnictwa wyższego.